Rabu, 24 Disember 2014

Manusia dan Manusia

Permulaan minggu ini sungguh baik dengan selesainya sebuah tugasan yang telah diusahakan selama sebulan. Maka saya berjanji untuk memberikan penghargaan buat diri sendiri. Saya mahu bermalas-malasan. Saya mahu membaca dengan tenang. Maka saya memulakan bacaan Agong Tanpa Tengkolok. Bahasanya mudah dan menarik. Tetap juga saya tertidur.  

Parti Hari Jadi Sarah

Jemputan yang diterima dua minggu yang lepas. Sarah adalah rakan kembara saya. Kami baik semasa saya aktif mengikuti beberapa program NGO. Nyata parti Sarah adalah tempat saya melepaskan lelah belajar buat seketika. Hubungan manusia dan manusia bagi saya luar biasa. Kita tidak tahu bila kita akan bertemu rakan yang cocok. Pertemuan berkali-kali tidak menjamin persahabatan, mungkin yang perlu hanya keserasian.  

Paulo Coelho

Sahabat baik di kampus tiba-tiba mengirim whatsapp bertanya khabar. Sebenarnya khabar dirinya yang ingin disampaikan. Beliau kemalangan berdekatan dengan UM. Saya bergegas ingin bertemu. Syukur, beliau hanya luka kecil.  Kami adalah rakan berbual yang baik. Sering perbincangan kami meleret berjam-jam. Walaupun tidak selalu bertemu, setiap pertemuan sangat mengasyikkan. Pertemuan di bilik beliau sambil makan malam burger udang mengimbau kemalangan kecil itu. Lalu merebak ke perbincangan yang pelbagai dan mengenai buku. Lalu buku Paulo Coelho beliau, 'The Fifth Mountain' saya pinjam. Hari ini hari yang baik. Semoga yang baik-baik sahaja di masa depan. 

#PerempuanHarusBicaraBagiPihakDirinya!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.