Ahad, 22 Mac 2009

umm.. NO! Aku PASti !!

Aku mendengar Bicara Manusia...Bicara Insan

Manusia: What? 3 bulan tanpa Harakah dan Suara Keadilan?

PASti? Takkanlah KDN bodoh time nak dekat PRK ni nak gantung?

Insan: umm.. NO! Aku PASti

Of course la.. Ko tak baca UTUSan? Akhbar perdana paling DiperCAYAi?

Manusia: Umm.. NO!

Eh, mungkin BARisan NASIonal memang nak kalah kot? Satu sudut bila gantung akhbar alternatif PR macam diANIAYAI so rakyat akan simpati, jika kalah, PASti ada yang dipersalahkan.. Eh ini Komplot nak jatuhkan SESIAPA ke?

Insan: Sape? Anak Tun ZAK ke Anak Ulama'?

Manusia: Kalau kalah siapa yang paling terKESan? Sebelum ni BAR NASI da 3x kalah PRK tau!

Insan: Satu sudut lagi, ini memang strategi nak mengurangkan maklumat sampai kepada rakyat. Eh lupa pulak, suara keadilan dan haraKAHKAH mana boleh dijual kepada rakyat.

Sesiapa nak beli kena join salah satu parti. Jadi, orang PAS,UMNO dan DAP tidak boleh membeli Suara Keadilan.

Ahli PKR, UMNO dan DAP etc tidak boleh membeli HARHARakah. Jadi hanya satu boleh dimiliki dan hanya dibenarkan PINJAM dari sahabat dari parti yang lain.

Namun begitu, perlulah dipastikan orang mengaku ahli sesuatu parti benar-benar mengisi borang parti agar tidak diSALAHfahamkan oleh KDN.

Eh macam mana pula dengan yang tak join mana-mana parti? OWH lupa pula ada banyak alternatif lain seperti UTUSan dan BH...dan bolehlah meminjamnya dari Ahli sesuatu parti.

Manusia:

Tetapi Insan, saya bangga dengan KDN yang bekerja KERAS dengan memastikan keahlian PARTI orang yang membeli sesuatu surat khabar. Mungkin, KDN tidak TIDUR malam meLAKSAnakannya..

Baguslah, KDN tidak makan gaji BUTA..

Hmm jika selepas ini HarakahKAH dan Suara Keadilan dibenarkan dijual, mungkin ramai yang dah masuk salah satu parti kot?

Insan: umm NO! Aku PASti semua da isi borang UMNO sebab tu dibenarkan jual..

Manusia: ???


KuPASan Cerita ni macam RoJAK Kan? Yer la sempena RAZAK2SAT tengah nak NAIK ke Angkasa pemikiran pun bercampur LUMPUR..

Aku Harap RazakSAT2 JANGAN NAIK terhempas kat BULAN pulak

P/s- Is it OK? HU HU I think, UM..no. Aku PASti!!

1 ulasan:

khaulah berkata...

salam

huhu... nice story la kak...

teruskan menulis!

-ummm...NO! Aku PASti...-

~khadeeja~


::: (^_^) :::

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.